Fort Löfstedt.

Just nu har vi (sedan några veckor tillbaka) en vallgrav in till våran gård... eftersom vi håller på att gräva in bredband. Idag kommer vi dock att slippa det, eftersom Skelleftekraft kommer och "sprutar" in fibern och monterar ett uttag. Mycket kosing för lite jobb för deras del måste jag säga! Men vad gör man, det är ju en investering trots allt!
Sen så kommer nog också rörmokaren idag, drar vatten och dyl på lilltoan så vi kan färdigställa och börja använda den! Då kan vi slita ut badrummet och få det omgjort snart också :D
Dennis ska komma nån kväll och planera köket med oss, han har ju ganska stor erfarenhet så det känns bra att han dubbelkollar mått och sådant! SÅ snart kanske vi har ett nytt kök också.  Skulle behövt få i ordning min plugghörna... så man får lite koll på papper, böcker, skrivaren... kanske blir helgens projekt! Det är inte najs att leva med flyttkartonger vill jag lova!

Thea verkar trivas som fisken i vattnet på den nya förskolan, inga problem att varken hämta eller lämna. Skönt! Hon vill dock inte sova på dagen... vilket göra att hon blir lite smågnällig på kvällen, men såååå lätt att lägga i säng istället!

Ska jag sätta mig och läsa Lpfö i em.. både den gamla och reviderade. Har löpande examination på ett grupparbete via nätet på fredag, spännande! Men nu, lunch!


Kommentarer
Postat av: Elina

vet hur det är att leva i flyttlådor, mindre kul! men man får försöka se till resultatet när allt är klart, då känns det roligare :) så bra att hon trivs, var är hon nu någonstans?:)

2010-09-08 @ 12:16:30
URL: http://elinastenberg.blogg.se/
Postat av: Elina

Men så kul att hon är där, fick nämligen nyss veta att jag ska göra min 5 veckors praktik där från och med v.38:)

2010-09-08 @ 13:38:13
URL: http://elinastenberg.blogg.se/
Postat av: Elina

Nej tyvärr, känner inte ens igen att vi läst någon bok som heter så. Antar att vi har lite olika, Umeå och Luleå alltså:)

2010-09-08 @ 21:25:55
URL: http://elinastenberg.blogg.se/
Postat av: Elina

Jag kommer att ha en som heter kicki, kristina kanske(?) som handledare:)

2010-09-08 @ 21:29:30
URL: http://elinastenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0