Pulkåkning.

Thea var på ett så himla dåligt humör igår så det inte gick att vara hemma... typ! Så vi for till mamma, var ute och åkte pulka. Det tyckte hon var ganska roligt iaf... men efter andra vurpan (när morbror Fredde körde liite för snabbt och upp snett i en snöfriva för att få stopp på hollojet! Thea hade dessutom fullt upp med att blinka bort all snö som sprette upp i ansiktet från Freddes skor) så tyckte hon att vi skulle gå in. Väl inne så bjöd mamma på lussebullar och äkta varm choklad :D MUMMA!
Vet inte varför hon var på dåligt humör lillvännen, hon hade väl vaknat på fel sida. Direkt när någonting gick emot henne eller inte funkade som hon ville så var det flänn. Att trotsa mamma och pappa var dagens höjdpunkter-allt från att springa iväg när man ska bli påklädd till att göra sig till en banan när man ska sätta sig i bilbarnstolen.

Idag har hon iaf varit som en sol. Vi har duschat, städat, tvättat, varit en sväng på stan, ätit tacos, lekt och busat! Nu ligger T och ska sova... hör hennes ljuva stämma uppifrån. Vi la henne för en timme sen och hon brukar ha somnat nu i vanliga fall.. hoppas att hon inte är alltför trött på förskolan imorgon.
Jag och Kim ska snart se "I en annan del av Köping" :D Viiihoo! Älskar den serien. Den väcker också minnen från när vi hade nyfått Thea och jag hade dagen "D" som typ alla nyförlösta mammor har. Jag satt och skrattade och grät om vart annat! Och min sambo (som nog var lite förvirrad) försökte göra allt för att stötta. Du är underbar Kim!

Imorgon ska jag lämna T på förskolan klockan åtta och sen vandra in till stan för att skriva min allra första salstenta 9-13. Har inte läst en rad i helgen... så jag tänkte kolla igenom allt en snabbis sen innan jag ska sova. Går det åt h-vete så får jag väl omtenta i Mars... :P Näe, det kommer nog att gå bra. (hoppas jag!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0