Inte alltid lätt.

Jag älskar att vara mamma och Thea är det bästa som finns! Men vissa dagar vill man bara gå och dra täcket över huvudet... när det känns som att allt man gör bara är fel. När saker och ting byggs på som kommentarer och gliringar man kan få. Nog för att alla säkert är väl menade.. men tillslut är det inte roligt längre. Vi är föräldrar och vi vet vad som är bäst för just vårat barn! Alla barn är olika. Det är nog spännande att vara mamma som det är, alla nya saker som händer. Nog för att vi är rätt lugna och "cooola" föräldrar, jag stressar inte direkt upp mig för småsaker. ;) Det har mina nära varit väldigt bra på, att berätta hur duktiga vi är. Man gör ju alltid det som man tror är bäst, eller?! Vare sig det handlar om Thea eller vilken färg på gardinen man ska ha.

Barn gör som du gör. Så mycket som vi gör avspeglas på Thea, vi har inte ett snällt barn av ingen anledning. Det är en sak alla säger, är hon alltid såhär snäll? Nu är det kanske dax att börja skryta över allt bra man gör, känna att man är bra. Tur att jag har så underbar familj och vänner som kan se allt det bra man gör också. Ni är fina allihopa, tack för att ni finns <3

Jag är då iaf jävligt less på alla som tror sig veta allt. Man måste faktiskt få lära av sina egna misstag, därmed sagt att vi gör säkert inte allt rätt... men jag vill gärna leva mitt eget liv, inte ha någon guide. Vill jag ha råd eller tips om livet så frågar jag någon som jag tror vet.

Ta hand om det ni har, var rädd om det. Vårda era relationer! Jag ger upp, sätter ner foten och har inte tänkt ta "skit" längre! Det gör en bara ledsen. Jag vill ha min ryggsäck (BF-grej!) fylld med en bra känsla, att jag duger som jag är. Inte en tung sliten liten handväska som är så tung att asfalten går sönder bakom en. Annars kommer jag att bryta ihop inom en snar framtid.

<3 Mammas och pappas allt!

Kommentarer
Postat av: malin

du vet vad jag tycker - du är världens bästa mamma. har aldrig ifrågasatt att du inte skulle klara det, det visste jag redan när hon låg i magen de första veckorna.



kan till viss del förstå att det är jobbigt att gång på gång få höra hur "fel" ni gör. är inte lätt att bara strunta i kommentarer som onödigt fälls.



ville iaf bara säga att JAG tycker ni gör ett otroligt bra jobb som föräldrar. ni är varma och kärleksfulla och det märks att thea känner det. ni är världens bästa mamma och pappa, syster och svåger, familj och vän. älskar er!

2009-03-02 @ 15:50:42
URL: http://malinlinnea.blogg.se/
Postat av: Louise

Kunde inte ha sagt det bättre själv, vi ska vara så stolta! Och ingen känner ditt barn bättre än du!

2009-03-04 @ 07:16:14
URL: http://chiqquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0