Smultron.

Var ute och nöp av alla våra maskrosor i förmiddags :) Allt för grannsämjan! Hon var ute grannen, tipsade om ett typ av gödsel/medel som skulle göra att allt ogräs höll sig borta! Jajja... vi får väl se hur det blir med det ;P Sen gick vi en promme till Coop och då ringde mormor och hörde om vi skulle vara hemma. Visste att dom skulle upp till stan idag, så jag var lite beredd :) Tur att Kim fyllde år i söndags, så det fanns fika :) Brukar annars inte ha så mycket fika hemma!
Sååå då fick dom se hur vi bor nu! Dom var ganska överens om att det nog är smultron som är ute i min lilla blombänk på framsidan! Ska bli kul och se om det kommer några bär! Har satt ut en lilja som jag fick av Kim för ett tag sen.. hoppas den tar sig :) Ska fara förbi och hämta lite plantor hos mamma sen ikväll... blir väl att plantera dom imorgon. :) Det är ganska kul faktiskt att baksidan är helt orörd.. bara en massa gräs (och maskrosor förstås!).. så nu blir det till att börja planera så smått hur man skulle vilja ha det. Altanen måste få ett staket också... har funderat lite på kryss.. skulle nog bli snyggt. + att det är ganska enkelt att bygga ;) (Tror jag iaf, det är ju kanske inte jag som ska bygga.. så det får bli någon annans problem ;P)  Kanske skulle ta och blanda in min pappa i det projektet.. han tycker att det är ganska kul att bygga altaner ;)

Nu ska vi snart äta middag och sen ska vi bege oss till Ella och Tony. Vi ska fara och kolla på balen, nog för att vi inte känner någon som ska gå.. men det är ju alltid kul att se alla uppklädda människor :) Undrar vad det fränaste transportmedlet bli i år? Nu middag och sen göra sig i ordning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0