Grannfejden nästa?

Tänkte motera våran cykelbarnsadel..(eller vad det nu heter!) som vi köpte på Coop i April för att dom hade så bra pris! Meeen, det var ju borta en hel del - själva fästet.. så det var bara att vandra till Coop och byta. Det gick då bra iaf.. och tänkte att jag och Kim ska hjälpas åt sen. Det verkade inte vara helt enkelt... :P När jag skulle gå iväg träffade jag förresten (antar jag) våran hörngranne.

Grannen: - Ja va bra att jag träffar dig! Jag skulle vilja be dig om en sak.
Jag: - Jahaaa...
Grannen - Ja, ni har sånna här härligt stora och fina gula blommor i massor på eran gräsmatta.Visst är det ni som har flyttat in?

Jag: -Jahaaa... Joo det är vi.
Grannen: - Ja, när ni ska börja bry er om gräsmattan så skulle det vara jättebra om ni kunde knipsa bort blommorna så att dom inte sprids.
Jag: -Jahaa... (så många är dom inte.. kanske 20 stycken!)
Grannen - Ja det brukade alltid Maria (hon som vi köpte av) göra!
Jag: -Jahaa.. ja det är ju som ett ogräs...
Grannen: - Ja det är ju bara att knipsa bort dom, var ute och knipsade bort massoor med blommor igår.

Sen sneglade hon på den stora gräsplätten i mitten.
Grannen: -Jaa dom kommer ju snart och klipper här ute så då försvinner dom där också.
Tänkte att det gör dom nog inte.. dom var här och klippte förra veckan :P
Jag: - Jaaameen.. det ska vi nog kunna fixa.

Tror inte hon är ett big fan av maskrosor med anda ord... :P
Så hon sa varken vad hon hette... eller vars hon bodde.. eller hälsade välkommen. Henne kanske man får se upp lite med.. men man ska väl kanske inte döma för fort heller. Börjar tänka på våran gamla skvallertant på Sjömans..! (inte igen!)
Nu ska jag klä Thea så hon får gå ut och sova eftermiddag... :) Just nu är hon och drar bort dukar, pillar i alla sladdar, stänger av radion, drar ner en massa böcker på golvet.. och dom ska ju smakas på också förstås! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0