V I S N I N G

Nu bara för att jag säger det här så kommer vi väl att trilla dit! Men vi har inte varit sjuka än! Thea är bara liiiite-ytte-pytte snorig, men inge mer. Vi har haft både förkylningar och magsjuka omkring oss... men peppar peppar! :)

Imorgon ska vi och kolla på ett hus i Ursviken! Känner att jag är peppad, men vi har inte haft nåt möte med banken än.. och man kanske inte ska grilla upp sig för mycket. Det är ju trots allt bara ett hus, det kommer fler. Sen så kanske det är så (vilket jag inte tror!) att vi inte ens får ett lån. Kim har ju fast jobb på Kommunen och det brukar ju inte vara så svårt att få lån till ett hus... huset är ju som säkerheten! Vi har ett problem, vi kommer inte att ha en så stor handpening som 10% av priset! Vi har ju som inget av  direkt värde... lägenheten får man ju inte så mycket för och bilen behöver vi och vill ha kvar. Det kanske blir så att vi får bo kvar i några år och spara ihop lite pengar. Så dra inga förhastade slutsatser nu, vi har inte köpt ett hus än! Vi ska bara kika! :P Sen om det känns rätt, lånet går igenom och affären är kirrad.. då kan vi snacka mer om saken! Jag kommer självklart att uppdatera om vad jag tyckte om huset! Tror att jag vet några som är lite nyfikna ;)

Jag känner att jag inte är så insatt.. med lagfarter, fastighetsskatter, besiktning, pantbrev, servitut och hittan och dittan! Tur att man har föräldrar som kan det mesta inom den branschen! En av fördelarna med att ha flyttat många gånger. Ha! Jag vet en sak som jag INTE vill ha i mitt nya boende! -HÖGT i tak, inga gardiner passar! Jaa... men då måste man köpa så dyra gardiner, tycker om att fynda billiga :P

Malin har just gått hem, Thea har ätit lite plommonpuré och ersättning.. ligger och slappar på soffan. Vad ska jag göra nu då?! Tänkte gå ut en sväng idag, men min sambo sa att det var rätt kallt ute.. Janina också för den delen! Så vi håller oss nog inomhus idag. Funderar på att gå upp till vinden och hämta ner julkartongerna så man kan få undan ALLA julsaker! Jaha, nu sover min dotter igen! Hon sov nyss.. typ 2 timmar! Hon kanske får vara lite mer vaken ikväll, så hon kan sova inatt. Hon är alltid lika söt och glad när hon vaknar och ser att Malin ligger bredvid i soffan på morgon! Kanske är så att hon vet att det möjligtvis vankas lite bus! Nu ska jag gå och kolla om jag har ingredienser att göra en lasagne, mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0