Födelsedagar.

12:e Mars 2009.. då kommer den nyaste boken ur Twilightserien- "Så länge vi båda andas". Kan knappt bärga mig, längtar ju mer dit än till min egen födelsedag i slutet av februari. På tal om födelsedag, Malin och mamma fyller år söndag!! Jag vet exakt vad båda 2 ska få, måste fara och handla mammas present nån dag ;) Tänk vilka födelsedagspresenter mina föräldrar har fått. Mamma blev mamma för 2:a gången på sin födelsedag och pappa blev morfar till Thea på sin, fränt! Jag hade aldrig trott att Thea skulle komma för tidigt, 3 dagar innan BF. Jag hade ju gissat på den 21:a! Vilken liten lurifaxbebis ;) Haha, det var så roligt den dagen Thea föddes. Det satte igång vid 6 på morgonen, vattnet gick. Jajja, vi ringde förlossningen och vi skulle komma in vid 9.00. (Vi for dock till mamma och käkade lunch innan vi sen for in påriktigt på eftermiddagen!)  Jag sa till barnmorskan att antingen har vattnet gått eller så har jag kissat på mig ganska fett! Vi for förbi pappa vid 8.30, sa INGENTING, bara grattis, lämnade blomman och vi pratade lite om vad vi skulle göra idag. Pappa sa att dom hade funderat på att fara upp till stan en sväng. -Vi med, sa jag... pappa hade inte funderat så mycket mer på det. Men han hade kommit fram till senare att det är ju lite konstigt att fara upp till stan om dom inte ens har öppnat än! Men då ringde ju Kim och bekräftade deras misstankar om en förlossning strax efter att Thea var född klockan 17.40.

Jag hade INGA känningar före att Thea skulle komma, inga förvärkar eller nåt. Skönt var det iaf att slippa gå över tiden! Jag är absolut inte rädd för att föda barn igen, förlossningen gick lätt som en plätt och det kan jag dels tacka narkosläkaren för som satte en ryggbedövning på mig och min underbara sambo! Jag älskar dig Kim.



Idag ska jag vara ärlig och erkänna att det inte blev mycket till städning igårsom jag hade tänkt, boken var så himla spännande! Men nu har jag ju ingen bok att läsa... så nu kommer väl den vanliga vardagslunken att komma. Så nu ska jag ta mig i kragen och börja plocka undan lite, dammtorka, dammsuga, skura och sen om jag känner mig riktigt hurtig - börja spacka i Theas rum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0