Graviditet & Alkohol.

Idag vaknade vi vid 9.00, Thea har inte haft en bra natt! Inte Kim heller för den delen, jag har sovit som en stock och bara varit upp nån gång. Men han klagar inte... Sååå nu måste vi nog börja se upp med hur mycket Thea sover under dagen och kvällen. Tror att det blev lite för mycket kvällssovning igår...

Båda jag och Thea har jut käkat lite lunch, nu tänkte jag att hon skulle få ta sig en liten lur medans jag tjollrar på med allt här hemma. Måste nog slå av tv:n och dra igång stereon så jag blir lite mer effektiv! Jag har förresten beställt hem soundtrckskivan från Twilight-filmen! Har bara provlyssnat på några snuttar men den vekar vara ok. -Hoppas jag! Den låten som var mest lockande, som inte ens gick att lyssna på!, var Bella´s Lullaby! Kommer att tänka på Edward och Bella när dom ligger där och Edward nynnar sin sång till Bella :D Så mysigt. Varför kan inte min sambo vara lika musikalisk! :P

Såg förresten på nyhetsmorgon om Gravida och Alkohol. När jag gick med Thea drack jag inte en droppe och inget snus heller för den delen. Själv är jag stor motståndare till alla som använder någon form av drog under graviditeten. Kan bara inte fatta att man vill utsätta sitt barn för något sånt! Även om en del säger att.. jagmen ett glas vin 1 ggr/månad gör ingenting. Jaha, jag kände då iaf att jag inte ville, mitt barn skulle vara absolut rent när det kom ut. Sen om Thea senare i livet vill drick alkohol eller snusa, det är hennes eget val. -Jag har iaf inte valt åt henne!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt att höra att de finns vettiga mammor =)

Känns som en rätt onödig debatt faktiskt, kan man inte ha ett uppehåll när man är gravid, kanske man inte ska ha barn? Kan man inte tillägna barnet i magen 9 månader av sunt liv?

2009-01-21 @ 15:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0