Velkuse!

Idag ska vi vara hemma och ha städardag! Göra bort lite inför helgen :)

Gick bra på visningen igår, Kims pappa hade med sig en luftmätare och det fanns då ingen fukt i huset. Det vi vet måste bytas är takfönstret uppe... det har väl suttit där sen huset är byggt -81. Takfönsterna har väl utvecklats lite sen dess! Dennis mätade också golven och taket.. hela huset har sjunkit några cm, men det är tydligen sånt som man inte vet om det hände för 20-10 eller 5 år sen. Men vanligast är att det sjunker från början tills plattan har satt sig! Jaaa... så nu ska vi fundera och fundera lite till.. det som jag kan irritera mig på är att man inte parkerar på sin egen uppfart. Utan i ett garage där alla andra också parkerar... lite bostadstadsrättskänsla. Men själva huset är fint och gården också, som jag sagt förut! Vi kanske skulle lägga ett skambud och se vad dom säger.. det har varit ute ett tag nu och det finns inga andra bud...såå.. jag med min beslutsångest, kan inte någon välja åt mig?!
Annars är det ju snart vår och då brukar det spruta hus!

Nu ska jag gå och göra mig iordning, mamma skulle komma förbi en stund, käka lunch :D

Kommentarer
Postat av: Sofia

Förstår att det är ett jobbigt beslut, det är ju rätt stort att köpa hus, men vad ni än bestämmer er för så blir det bra:)

Vi måste ses snart! Puss

2009-02-19 @ 10:21:04
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: Elina

Haha näe vi har inte heller skottat balkongen, lär inte bli av heller, om jag inte får hyper mycket energi någon dag!:P

Jo vi är så sugna på nytt boende nu, föreningen här kan liksom gå och...ja dö :)

2009-02-19 @ 21:23:43
Postat av: Sofia

Tack!:)



Haha jo hon var helt galet glad:P

2009-02-19 @ 21:38:49
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jo det är ju kanske så, det bästa skulle ju vara att man känner direkt man kommer in i huset att "här vill jag bo!", det är nog säkrast men ni får väl känna efter lite till innan ni bestämmer er:)



Klart att ni får, vi får ses nån dag åsså får ni ta gåstolen:)

2009-02-19 @ 21:40:22
URL: http://sofiialu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0