Tid.

Blommorna har fått sig en dusch, Thea sover och jag ska snart äta lunch. Thea fick prova kyckling med grönsaker idag... INTE en hit. Tror att det är för "stora" bitar i... konsistensen var iaf inte någonting hon gillade! Vi ska snart dra oss ut på en promenad... eller åka in till stan. Se om man kanske kan fynda på bokrean.. ska nog ringa och höra vad pappa hittar på idag.( Majja jobbar säkert!) Vi äger ingen världsatlas och det kan ju vara bra att ha, inte direkt någonting som jag går och köper om det inte är rea! :P Vi får väl se! När man vaknar så tidigt på morgonen känns det som att dagen blir jättelång! Som att klockan är 14 nu... inte 11! Men det är ju bra att det finns tid :)

Nu är det verkligen en tid när man kan börja njuta av att vara ute! Det är ljust längre och varmare, solen värmer ju faktiskt ganska bra! Igår tänkte jag och pappa sätta Thea i pulkan, i brist på barnvagn... men K var snäll och kom hem med den. T var nog inte på pulkhumör heller, trött! Nu skulle man bara ha haft en egen tomt där man kunde ha en grillring. K:s föräldrar (Ja mamma, som kommer med alla idéer!) har pratat om att göra en faktiskt... men det lär väl vara ett tag bort skulle jag tro. ;) Nu när jag börjar tänka på våren så är det så mycket grejer som kanske kommer att hända i år. Året har ju faktiskt bara börjat! Längtar som bara den till sommaren! Kim har semester, vi kan vara ute med lillpluttan, bada, sola! Sen har vi alla dom pirriga delarna! T ex att Thea kanske börjar på dagis till hösten... skola och mycket annat!

Det finns en enda sak som jag ångrar med 2008... att jag missade Malin & Krilles stundent! Nog för att Italienresan var något utöver det vanliga... meeen, vi visste att det kunde bli så. Redan i december! Man lär sig väl av sina val. Eller jag ångrar inte resan.. utan jag önskar att jag kunde ha delat mig i två!

Näe, nu kan jag inte sitta här och fördriva tid! Till handlingarna istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0