Smidigt = mini.

Jag sitter i godan ro och skriver första dagen på min hemtenta... har iaf gjort klart en del. Nu är det bara en kvar :) Om jag inte blir godkänd den här gången ska jag förbanna mig själv för att jag inte ägnade mer tid åt det här momentet.
Kim har tagit pappaledigt några dagar här runt jul :) Imorse drog dom iväg till Kims mormor och hälsade på, och nu ligger T och sover. Vi har redan hunnit skotta 3 gånger, snön bara öser ner. Jag hoppas att vägarna är fina och att solen lyser när vi ska färdas de kommande dagarna!

Igår var vi på stan, vi hade faktiskt ett syfte med trippen. Att jag skulle få köpa mig en minidator :D Kollade på en Asus, som tyvärr var slut. Så det blev en svart HP. Jag kom genast på två mindre bra saker med datorn efter nån timmes användande. 1. det går inte att byta skrivbordsunderlägget, för att man då ska ha en annan version av Windows 7-mer komplicerad förmodligen. 2. Hur ska jag kunna installera office om jag inte har en cd-rom?
Min sambo har löst båda sakerna genom att 1. Det är ju faktiskt inte bakgrunden som är viktig, lite besviken är man ju men vad göra? 2. Man får med ett 60-dagars gratis office, sen är det bara att skriva in produktnyckeln. :) Så bakgrunden får vara som den är och office finns inlaggt!  Tack älskling!

Nu ska jag återgå till mitt skrivande och förhoppningsvis gå på julledigt ikväll! Det kommer inte att bli mycket seriöst pluggande fastän vi har både tenta och uppsattsskrivande efter och under jul/nyår. Ni får väl läsa om min paniiik efter jul istället! ;) "Det ordnar sig" som min sambo alltid brukar säga.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag är inte aalls avis på din nya vän:P

2009-12-22 @ 11:16:53
URL: http://johannafo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0