Blåbär.

Efter lite tjat från min sambo (som vill ha lite lektyr på jobbet!) så skriver jag väl ett inlägg :P Mycket har hänt, en runda både till Umeå, Happis och Åliden!
Har hittat både utekläder och skor till Thea i vinter, fina grejer från Ikea och fiskat aborre och gädda :) Har mest njutit av att Kim var ledig förra veckan och gosat med Thea!

Idag har jag och Malin varit och plockat blåbär med pappa! Det var inte igår det! Nu har vi till både sylt och paj, smaskens! Thea fick vara med mormor och gå på en egen liten blåbärsjakt i deras lilla skog. Hade tydligen lagt några bär i burken :) Thea ligger för natten, Kim är och handlar, Malin läser och jag.. bloggar. Har suttit och kikat lite på litteraturen till i höst. Nu börjar det verkligen dra ihop sig! Och vad som är ännu närmare är Theas 1-årsdag :D Shit! 13:e Augusti närmare bestämt.. för ett år sen var man rätt så less nu.. inställd på att gå över.. men så blev det ju inte <3

Jenny Eriksson: Har du några tips inför ht förresten :) ?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, jag kan inte fatta att hon snart är 1 år gammal! Helt galet vad tiden går fort!:)



Och så spännande med skolan!:) Gruvsamt?;)

2009-08-05 @ 20:33:50
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej :)



Njaa jag vet inte riktigt om jag har så mycket tips;) Näh, men om det är som det var för oss så kommer ni träffas i en stor aula första dagen, där kommer tråkiga personer prata på om allt möjligt:P sen delas ni in i klasserna och därefter börjar H-vetet. Haha. näh skoja bara:P Vill du ha svar på ngn specifik fråga, så svårt att bara komma på ngt såhär nu? Men hmm, KÖP inte alla böcker som lärarna säger att ni SKA köpa, försök låna på bibblan så gott det går. Jag har hittils bara köpt två böcker. Sen kan det vara bra att du går med i lärarförbundet, de kommer finnas på plats under inskrivningsdagarna. Om det är som för oss så fick vi två eller tre böcker (minns inte riktigt) och lite annat smått och gott pga av vi blev medlemmar, så det kan vara värt det.



Som jag har förstått det så är det flera från Skellefteå som ska gå distans, vilket är perfekt :) Då kan ni ju sammåka, vilket blir billigare än att ta bussen. Vi har sovit över på vandrarhem några gånger, oftast då vi slutar vid 18.00 och börjar om vid 7.30-8.00 dagen efter. Men annars har vi tutat och kört fram och tillbaka och det har gått jättebra:)



Våran "Skellefteå klass" brukar sitta på skeria rätt ofta och plugga tillsammans, vilket är otroligt skönt när man INTE fattar ngt.. för det enda som är lite klurigt är att när man inte fattar en fråga så kan det ta ett tag att få svar från lärarna. Men annars så tycker jag att kommunikationen har funktat relativt bra. Och om lärarna inte svarar på mejl så då får man telefon terra dem ;) Haha.. Men hoppas du fått lite tips iaf. Annars är det bara att du hör av dig igen :)



Kram kram

2009-08-06 @ 09:23:15
Postat av: Bea

Ååå! Tack Jenny, det var ett bra svar på en så stor/bred fråga :D Perfa!

2009-08-06 @ 09:34:24
URL: http://beeatriice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0