Aaawawaaawa

Efter att jag och Thea varit inne nästan konstant i 2 dagar nu, så tänkte jag igår kväll att det skulle vara skönt med en morgonpromenad idag. Njaaa... tänkte jag när vi vaknade vid 8.30. Det snöar och snöar och snöar... nu är det vitt på backen så nu kan det gärna få sluta. Men just nu snöar det inte så mycket, kanske blir en promme iaf ;) Annars idag är det kanske tänkt en tripp till stan med världens bästa moster Malin.

Babygymmet vi fick av M&K är verkligen toppen, Thea tycker att det är hur kul som helst! Igår kväll när vi kom hem tyckte hon att hon skulle vara vaken... (vid 22.30) efter powernapen i bilen. Hon snackade som en liten galning! Blev först skitsur när vi la henne i sängen och sen när vi kom för att stoppa in tutten och natta var det bara en massa Aaaguu...och iiiii,wawawa. Så hon fick vara vaken till sista målet (23.30). Hon har inte sovit så bra inatt... åt inte upp allt från sista målet och min älskade sambo är verkligen en ängel. Han har varit upp typ alla gånger hon vaknat inatt! Får ju nästan dåligt samvete... ;)

Igår kväll var vi till svärfars, nog för att det var bara farmor som var hemma. Men vi såg hockey och SAIK vann ju... på övertid men det blev ju poäng ändå! Jaaa som ni kanske förstått så har jag ändå nu på senare börjat tycka att det är lite småkul att se hockey. Jag har varit jävligt negg SAIK för all gallring som dom gjort(/gör?) i ungdomslagen. OCH att dom nästan alltid spelar bra på försäsongen och sen blir sämst efter jul! Deras nya tränare verkar vara en tokbra kille, peppen för SAIK!

Haha, när vi skulle fara till Urs så tog vi på Thea overallen och sen när vi skulle sätta henne i babyskyddet... ja det var ju en annan femma. Lillstumpan hade lite svårt att rymmas! Den stolen ska vara för barn upp till 13 kilo... ja undrar jag! Men den har verkligen varit toppen hittills... sist när hon var 3 månader vägde hon 6.4 drygt och vi har nu börjat kolla om en bilbarnstol. Men dom flesta är från 4/6 månader.... det kanske är som Kim säger att stolen vi har klarar 13 kilo.. men sen om det verkligen rymms en unge där..skulle inte tro det!

Nu ska jag ringa och höra om Malin är vaken och vill följa med ut en sväng. Andledningen att vi ska upp till stan är förresten för att den vankas ett litet födelsedagsbarn imorgon. Tuva Johanna Lindahl blir 1 år! Shit vad tiden går fort... känns som att det var igår jag skjutsade in dom till BB. Nu går hon ju helt själv och är så himla söt!

Tuva på valborgs ;)


12.34
Nope det blir nog ingen stadsrunda idag. Malin kunde inte följa och det är så sumpigt väder ute.. har inte satt i motor/cupé värmaren heller. Så det blir en skön hemmadag idag också, kan Thea behöva också. Är inte helt kry idag, verkar som att det kan vara en riktigt mysamedmammadag. :) Funderar på att baka, en sockerkaka eller  muffins om jag har formar. Neeej det blir nog en sockerkaka, med cocos istället för ströbröd. MUMMA! Thea ligger just nu i sitt kära gym och lyssnar på lite radiomusik-chill! Men nu verkar det som om hon börjar vara lite trött så nu blir det tutten och snutten strax! Ikväll kanske vi ska vara med Malin och Krillbert, vi får se.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jadu tiden går fort! Hej å hå! Snart springer Thea runt och snackar hon också:P

2008-11-26 @ 11:49:34
URL: http://sofiialu.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ja hon har ju det! Nu är hon ingen bebis längre, nu är hon ett barn! Galet:)

2008-11-26 @ 16:05:06
URL: http://sofiialu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0