Julpyntat och inte klart

Istället för att fara på stan blev det ju då att vara hemma idag. Var upp på vinden och hämtade ner lite julpynt! Det är långt ifrån klart... och det är (som vanligt!) kaos när jag vänder upp och ner på stället. Förra året när jag satt upp våran ljusgardin i vardagsrummet så insåg jag att det fattades en del. Själva grejen som man stoppar in i eluttaget... den kan ju vara ganska bra att ha! Jaa! Arg som jag var klippte jag ner hela anordningen, som ändå hade tagit en stund att sätta upp. Sen kom min käre sambo hem och hade fixat delen som var borta. Då blev jag för lat för att sätta upp den igen. SÅ i år kollade jag innan att alla delar fanns och kollade t om att den lyste innan den hängdes upp. Den lyste så fint... ända tills den bestämde sig för att sluta funka. Happ... ljusgardinen sitter fortfarande uppe men den lyser alltså inte. Kanske köper mig en ny när jag far upp till stan imoron. Tror inte att jag ids fara ner på själva stan, kanske blir solbacken. Där kan man ju hitta mycke fint. Men problemet är bara att jag skulle behövt in på banken... får kanske göra det när Kim slutat, dom har ju ändå öppet till klockan 18.

Alltså när man har barn är ju planering A och O. T ex imorgon när vi ska upp till stan.

  • Första målet 7.30-8.30... innebär ju ändå lite sovmorgon men det är ju liiite frestande att sova med lillan på soffan! Men medans hon sover så ska jag hinna göra mig klar och packa skötväskan. Det händer att jag hinner duscha innan hon vaknar om jag är snabb ;)
  • Andra målet vid 10.30-11.30. Efter hon ätit ska det på med både vanliga kläder och ytterkläder. Lasta med mig alla grejer och ner till bilen. Oftast har vi ställt vagnen i bilen kvällen innan, så då är det gjort. Nu är det ju lite bråttom om man ska hinna med allt på stan. Hon vill ju äta igen om ca 3 timmar. Nog för att det faktiskt hänt flera gånger att vi gått på café och fikat så hon får äta samtidigt. Men nu på senare brukar hon bli så missnöjd efteråt... kanske för att det ofta är så himla hög ljudnivå, hon får som ingen matro.
  • In i parkeringshuset för att hämta ut bilen och bege sig hemmåt. Men imorgon ska vi nog och handla efteråt.. så vi far nog en sväng till mamma före. Kim slutar klockan 16 så då får hon antingen vara hos momme eller så äta och sen far vi och handlar. Ja just det ja, vi ska ju på banken också!
  • Vi kanske är hemma och äter middag vid 19.
Det blev inget med M&K ikväll, så min älskade sambo var och handlade skräpmat, godis och hyrde film. "Horton" och "Narnia 2". Vi började se Horton men somade allihopa på soffan. Sen har vi sett lite efterlyst och insider. Nu ska Thea snart äta igen och sen är det nattinatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0