Hej vad det går!

Helgen har varit rätt fartig! I fredagskväll var vi hos Ella och Tony, Malin var också med och vi såg lite film och hade trevligt som vanligt. På lördagsmorgon for vi och lämade Thea hos farmor och farfar för att sen fara upp till Färg&Tapet och handla färg. Hann med en sväng till mamma och hämta upp M och sen hem till oss för att påbörja det 3:e rummet, som snart är vårat sovrum! Jag hade redan spacklat typ halva rummet.. men det var ju grejer i sinne! Så lägenheten såg ut som en rktig rövarkula när rummet var tomt. Vi var riktigt effektiva så innan dagen var slut vid 00 på kvällen var rummet spacklat, grundat och målat med 1 vända täckfärg. Alla grejer uppe på vinden i förrådet, 1 karm målad och sen när jag lix var igång målade jag pallen till köket en vända! Det var väldigt uppskattat att ha barnvakt vill jag lova. Thea hade haft det bra, fått vara på promme och sovit i vagenen ganska länge... och tjollrat på!

Igår blev det vilodag, var hem till mamma som bakade julgodis och annat gott! Sen for jag och Malin och hyrde 3 filmer på hemmakväll. "Barnhemmet" såg vi igår... trodde inte att den skulle vara på spanska, det blev man van ganska fort. Men i det hela stora var filmen bra! 2 filmer kvar sen.. dumpad och första Arn, tur att man får hyra dom i en vecka :P

Nu hoppas jag att M ska vakna snart så vi kan fortsätta se Narnia 2, som vi började se för nån vecka sen! Annars idag får vi se vad vi hittar på.. kanske ska måla lite mer så sovrummet blir klart snart!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0